Demagoogia
Emotsionaalne mõjutamine
Emotsionaalne mõjutamine
Kui demagoog suudab suunata inimese emotsioone, on mõjutataval lihtne ja sageli ka meeldiv kaheldavat väidet uskuda. Tundeid on võimalik esile kutsuda kiites ja meelitades või ähvardades ja hirmutades.
Tulus on midagi müües rõhutada mitte asja omadusi, vaid kohest kasu, mida ostja kaubaga saab. Sama kehtib ka ideede ja väidete „müümisel“. Nõnda käitudes loodab demagoog, et inimesed ei märka pikemas perspektiivis kaasnevat kasutust või lausa kahjulikkust. Poliitikud pakuvad oma valimisloosungites keerulistele ja paljutahulistele probleemidele mustvalgeid, lihtsustatud lahendusi, mida paraku sageli eelistatakse pikkade, keeruliste ja väsitavate arutelude kuulamisele, ning kiiret kasu.
Emotsioonide esilekutsumiseks apelleeritakse tihti kaastundele, seksuaalsusele, kasutatakse ära loomi ja lapsi, rõhutatakse rahvuslikkust ja lihtrahvalikkust ning kasutatakse huumorit.
Tulus on midagi müües rõhutada mitte asja omadusi, vaid kohest kasu, mida ostja kaubaga saab. Sama kehtib ka ideede ja väidete „müümisel“. Nõnda käitudes loodab demagoog, et inimesed ei märka pikemas perspektiivis kaasnevat kasutust või lausa kahjulikkust. Poliitikud pakuvad oma valimisloosungites keerulistele ja paljutahulistele probleemidele mustvalgeid, lihtsustatud lahendusi, mida paraku sageli eelistatakse pikkade, keeruliste ja väsitavate arutelude kuulamisele, ning kiiret kasu.
Emotsioonide esilekutsumiseks apelleeritakse tihti kaastundele, seksuaalsusele, kasutatakse ära loomi ja lapsi, rõhutatakse rahvuslikkust ja lihtrahvalikkust ning kasutatakse huumorit.
Pilt 9 | Pilt 10 | Pilt 11 |
Pilt 12 | Pilt 13 | Pilt 14 |
Pilt 15 |
Pilt 16 |
Pilt 17 |
Pilt 18 | Pilt 19 | Pilt 20 |
Pilt 21 |
Pilt 22 |