Emotsionaalne mõjutamine

iDevice ikoon Emotsionaalne mõjutamine
Kui demagoog suudab suunata inimese emotsioone, on mõjutataval lihtne ja sageli ka meeldiv kaheldavat väidet uskuda. Tundeid on võimalik esile kutsuda kiites ja meelitades või ähvardades ja hirmutades.

Tulus on midagi müües rõhutada mitte asja omadusi, vaid kohest kasu, mida ostja kaubaga saab. Sama kehtib ka ideede ja väidete „müümisel“. Nõnda käitudes loodab demagoog, et inimesed ei märka pikemas perspektiivis kaasnevat kasutust või lausa kahjulikkust. Poliitikud pakuvad oma valimisloosungites keerulistele ja paljutahulistele probleemidele mustvalgeid, lihtsustatud lahendusi, mida paraku sageli eelistatakse pikkade, keeruliste ja väsitavate arutelude kuulamisele, ning kiiret kasu.

Emotsioonide esilekutsumiseks apelleeritakse tihti kaastundele, seksuaalsusele, kasutatakse ära loomi ja lapsi, rõhutatakse rahvuslikkust ja lihtrahvalikkust ning kasutatakse huumorit.



Pilt 9 Pilt 10 Pilt 11
     
Pilt 12 Pilt 13 Pilt 14
     
Pilt 15
Pilt 16
Pilt 17
     
Pilt 18 Pilt 19 Pilt 20
     
Pilt 21
Pilt 22