Kas sain aru?
Ülesande täitmiseks on vaja lünkteksti kõrvale avada uues aknas lehekülg argumentum ad hominem
Õige vastuse korral muutub lünga taust roheliseks, vale puhul punaseks.
Teises osas kirjuta lünka selle pildi number, mis rõhutab vastavat emotsiooni. Kui on kaks lünka, siis alusta väiksemast numbrist.
I
Demagoogia on inimeste
Kuulamisfailis algab kandidaadi kõne võttega
ja lõppeb võttega tu quoque. Videolõigus nägite, kuidas Edgar Savisaar kasutas
väidet.
Le Bon kirjeldas, kuidas inimesed käituvad
teisiti kui üksikindiviididena. Grupp on intellektuaalselt
kui üksikindiviid, kuid üksikisiku jõutunne
grupis. Poliitikas nimetatakse grupi kaudu mõjutamist
. Demagoogiliselt mõjutatud grupi
on vähenenud või puudub hoopis.
Natsi-Saksamaal tekitati meie-tunne (vt 1. pilti)
vastandamise pinnal. Teisel pildil vastandatakse
ja terrorismi. Kolmandal pildil olevas reklaamis rõhutakse sellele, et inimesed tahavad kuuluda
sekka.
Eelarvamused ja
on väga levinud anekdootides. Neljas pilt süvendab eelarvamust, et kõik muslimid on
.
Kui viidatakse
isiku arvamusele, milles nagu ei sobikski kahelda, on tegu mõjutamisega
kaudu. 5. pildil näeme arvamusliidri rollis
, 6. pildil on nendeks
ja Stalin, 8. pildil aga
. Arvamusliider võib meid ideoloogilise mõjutamise asemel hoopis tarbimisele suunata. Vahel jääb küll arusaamatuks, miks just Kristiina Šmigun peaks olema parim rapsiõli-tundja või miks peaksid just mittesuitsetajad Pele ja Schumacher (7. pilt) olema ühel pildil
reklaamiga.
II
ähvardamine ja hirmutamine |
|
ja
meelitamine ja kiitmine |
ja |
kiire kasu |
|
rahvuslikkus | ja |
lihtsustatud lahendus | |
seksuaalsus | |
lihtrahvalikkus | |
laste abil isiku vastu sümpaatia loomine | ja |
loomade abil isiku vastu sümpaatia loomine | |
kadedus kui ostu motivaator |